מעורב הופס לשבת ולחג / מנחם לס

1.ארה"ב הופכת לג'ונגל של יריות ומוות: עוד MASS SHOOTING בכנסייה באיובה, ואחותו של רג'י בולוק קיושה, נהרגה בקרב יריות של GANG

רג'י בולוק (דאלאס מבריקס):

Reggie Bullock: Today I lost my sister Kiosha to gun violence and our family will never be the same. Many families have experienced this and our country needs to do better. As an athlete ambassador for @everytown join me i

פחד אלוהים. אני גר בשכונה יקרתית לבנה, סנדי ספרינג. 20 דקות מדאונטאון אטלנטה, האולם של ההוקס, האיצטדיום של הפלקונס (פוטבול וכדורגל), ורבע שעה מהאיצטדיון של הברייבס (בייסבול). גם 20 דקות מ-CNN, אולימפיק פארק, וקורה-קולה. דאונטאון הגדל במהירות עצומה ובקרוב יתחרה עם כל דאונטאון בארה"ב מלבד מנהטן.

בסדר. אבל בדרך, או בכיוון הנגדי נמצאות שכונות כלייקווד, סנטר הילס, לית'וניה, אדייר פארק, וג'ינסבורו שאני לא מעז להיכנס אליהם בכל מחיר. שם שולטות כנופיות ואפילו המשטרה לא מגיעה לשם בבידודים, אלא רק בקבוצות.

הבעייה? התחוקה הקובעת שלכל אזרח ישנה זכות TO BEAR ARMS. הכוונה אז הייתה לאפשר לאזרח להגן על עצמו למקרים שמשטרים מושחתים ינסו להשתלט על האזרחים. הזכות היא לכל בעלי זכות בחירה, הווה אומר מגיל 18 ומעלה. בסדר, אבל למה מרשים לנער בן 18 להיכנס לחנות נשק ולקנות A-15 – שהוא ASSAULT WEAPON עם מגזין של 30 כדורים, הנשק בו נעשה הרצח של 19 ילדים בבית ספר יסודי ושתי מורות?

כלי הנשק האלה נפוצים בכל השכונות שאני לא מעז להיכנס אליהן, וזה באטלנטה, ג'ורג'יה, ארה"ב, 5-7 ק"מ מבנייני CNN וקוקה קולה, וכמה מהבנקים הגדולים ביותר בארה"ב.

2. לחצי קבוצות ה-NBA מאמנים שחורים

עם שכירתו של עוזר מאמן מילווקי באקס דרווין האם, מספר המאמנים הראשיים ב-NBA צמח ל-15, ובקרוב מאד מספרם יעלה על מספר המאמנים הלבנים. שרלוט הורנטס עומדת להחליט על מאמנה כשמשלושה האחרונים ברשימתה נמצאים שני שחורים ולבן אחד (סטוטס).

מספר המאמנים השחורים ב-NFL הוא ב-STARK CONTRAST לזה שב-NBA. שם עדיין שלטת הדיעה שכמו ששחורים לא יכולים להיום 'טופ' קוורטרבקים, אותו סיפור קיים בקשר למאמנים ראשיים. ב-NFL ישנם היום רק 7 מאמנים ראשיים שחורים בשעה שרוב השחקנים שם הם שחורים. אמנם לא באחוז ששחורים ממלאים את שורות הקבוצות ב-NBA,

זוהי תופעה חדשה. לכו 25-30 שנה אחורנית ותוכלו לספור את מספר המאמנים השחורים ב-NBA ביד אחת. אולי שנה כאן ושנה שם היית צריך להלוות אצבע או שתיים מהיד השנייה.

SO WHAT GAVE, כפי שאומר הסלאנג האמריקאי?

““If you care about diversity and inclusion in your workplace, you’ve got to look at the data. You’ve got to constantly present it to your colleagues, to your department heads, to your teams, and it has to become a focus. It’s my job in part to say that’s a priority for this organization.

At the same time, while I’m particularly proud of those numbers and roughly 50% of our head coaches are Black now, the goal is that that’s not newsworthy, and that when people are hired, their first reaction isn’t the color of their skin. I don’t want to be naive either, though, because I know that what we do in this league is important symbolically, not just for sports but for other industries, and people watch us all around the world.”

Boston Celtics guard Jaylen Brown said during NBA Finals media day on Wednesday that the slow but eventual rise of Black head coaches in the league may be “related to a grand scheme of things that kind of goes on in America.” Brown and fellow Celtics teammates Jayson Tatum and Marcus Smart pushed for a Black head coach when there was an opening last year. The Celtics hired former NBA player Ime Udoka.

במילים אחרות, ולקצר, כמובן שלצבע העור ישנה השפעה אבל היא הרבה פחות חשובה מהעובדה שכל המאמנים השחורים החדשים הם מאמנים בעלי ידע, מוערכים ע"י שחקניהם – שחורים ולבנים כאחד, כולל אירופאים – ואם הם לא מתפקדים כראוי, הם יפוטרו ללא כל קשר לצבע עורם.

3. אז עכשיו.. אולי לא תאמינו, אבל דרווין האם לא היה הבחירה הראשונה של הלייקרס. הם רצו…הם רצו…לא תאמינו איזה מאמן הם רצו (טוב, התמונה תגלה לכם)

Darvin Ham was not Lakers’ first choice as head coach

חואן האוארד? השחקן שניסה לשחק סנטר ותמיד היו כאלה שדפקו אותו מתחת לסל ובפרימטר? טוב, אז הוא היה ב-FAB FIVE אבל גם הם לא הגיעו לשום דבר בגלל קריאת טיים איומה שלא הייתה להם ועלתה להם באליפות המכללות?

אז יש לו שתי אליפויות נבא … DON'T KID ME – הייתי שם. הוא לא נגע בכדור. הוא שיחק – סליחה, ישב על הספסל – במיאמי הגדולה של 2012-13 ו-14 וזכה עם דוויין ווייד, לברון ג'יימס, וכריס בוש בשתי אליפויות. הוא מאמן היום צעירים בני 18, 19, ו-20 באונ' מישיגן והוא זכה אפילו בתואר מאמן השנה לפני שנתיים כשמישיגן זכתה באליפות ה'ביג 10'. ביג דיל.

תראו, אני לא חתן נובל בהערכת מאמנים, ואני לא עשיתי לחואן האורד בחינת רורשאק ולא בדקתי את ה-IQ שלו, אבל אני יודע דבר אחד על בורו: הוא לא היה השחקן הפיקח ביותר בחבורה.

הייתי מת שהוא היה מקבל את הג'וב. הרי הוא שיחק עם לברון ולברון לא הפסיק לצרוח עליו. הוא שיחק גם במישיגן עם רוב פלינקה. איזה מחזה היה זה עם חואן האורד מנסה ללמד את לברון כדורסל…

אילו חואן קיבל את ההצעה (הוא לא קיבל אותה בגלל סיבה שעבורה יש לי הערכה יותר גדולה אליו (for a notable reaso), אבל מצד שני המאמם האם תמיד יידע שהוא היה הבחירה השנייה של הקבוצה (wanted a different coach than Ham)

4. סטטיסטיקה 'מוזרה' מסבירה את האחוז הגבוה של השלשות במשחק הגמר הראשון

לבוסטון סלטיקס היה ערב מוצלח בצורה יוצאת דופן לחלוטין בנצחונה על גולדן. כבר בלילה של המשחק נשמעו קולות מכל הכיוונים שערב כזה הוא לא SUSTAINABLE (מילה עברית מתאימה בבקשה?). אבל סטטיסטיקה אחת מאירה עיניים מראה שזה לא בהכרח כך, אלא האשם הוא – בחלק גדול – במשחק ההגנה של קבוצתו של סטיב קר בהגנה על הפרימטר.

הסלטיקס קברו 21 מ-41 – 51.2% – מהטריי. דריימונד גרין טען ש-"הם תפסו המקרה ערב שהכל ניכנס להם".

NOT EXACTLY SO, MISTER GREEN!

לפי http://advanced stats from NBA.com, קלעי הסלטיקס היו "OPEN" או "WIDE OPEN" ב-38 מ-41 הזריקות לשלוש. לפי הגדרת ה-NBA "פתח" זה לזרוק כשהשומר הוא 1.20 מ' עד 1.90 מ' מהזורק. "פתוח לחלוטין" זה מצב בו המגן הוא לפחות 1.80 מ' מהזורק. אז יש לי חדשות לכל שפוטי גולדן באתר: ב-23 מתון ה-41, השחקן הירוק הזורק היה "פתוח לחלוטין". (זה מצב דומה מאד לתחרות השלשות באול סטאר שגם שם השחקן 'פתוח לחלוטין' ויש לו את המתח הדומה למשחק פלייאוף וגם שם ממוצע הקליעות הוא בערך 50%, מ.ל).

כפי שכתבתי במעורב אתמול אחרי המשחק, הווריורס היו בהובלה 80-92 כשהמפולת החלה. דריימונד גרין יכול לקשקש כמה שהוא רוצה על ה-'FLUKEY' שוטינג של הסלטיקס. 50% קליעה מהשלוש הוא האחוז המקובל ב-NBA כשאין שמירה!

T

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
168 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 ביוני 2022 4:53

אחותו של בולוק המוזכרת במעורב נרצחה ב2019 (לאחר שאחות אחרת שלו נרצחה מוקדם יותר ב2014) (עיצוב השיער שהוא מתחזק קשור לעניין)

IDO
IDO
4 ביוני 2022 4:57

אחלה טור מנחם.
אני בעיקר משחק טניס. ואני חייב להגיד שהנקודה הכי קשה במשחק זה המשחקון למשחק. כולה צריך לתת 4 סרבים טובים ולגבות אותם. אבל אין קשה מזה. למה? כי המח כבר חושב צעד קדימה. המח כבר אומר לך שנצחת למרות שאתה עוד במרוץ.
השחקנים הגדולים ביותר מסוגלים להשתיק את המח ולתת נוקאאוט ליריב. בקבוצה אתה יכול להתחבא מאחורי השותפים שלך. אבל מה אם אין לך אף גיימר בקבוצה?? או מאמן שיודע לדחוף אותך את המטר האחרון? (יש כמה כאלו בליגה, קיד לדוכמא וכנראה שגם יודוקה)
פעם קליי היה גיימר כזה. מה קרה לו אתמול? תגידו לי אתם..

shadow
shadow
4 ביוני 2022 5:31
Reply to  IDO

מנחם מה אמריקה לא הפכה למקום טוב יותר לחיות בו עם ביידן? אני עדיין מחפש את הדמיון לFDR.
מה שבטוח את הגזענות הוא חיסל לחלוטין ועוד מעט הוא יחסל את היכולת שלך לתדלק את האוטו אז אין לך מה לדאוג מהשכונות האלה בכל מקרה לא תוכל להגיע לשם. לפחות לא ברכב רגיל.

shadow
shadow
4 ביוני 2022 5:31

מנחם מה אמריקה לא הפכה למקום טוב יותר לחיות בו עם ביידן? אני עדיין מחפש את הדמיון לFDR.
מה שבטוח את הגזענות הוא חיסל לחלוטין ועוד מעט הוא יחסל את היכולת שלך לתדלק את האוטו אז אין לך מה לדאוג מהשכונות האלה בכל מקרה לא תוכל להגיע לשם. לפחות לא ברכב רגיל.

כתיבת תגובה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

אחלה מעורב מנחם.
סוסטיינאבל, בעברית, הוא/היא בר-קיימא/בת-קיימא.

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 5:55

קראתי כמה תגובות שבוסטון לא יתפסו עוד פעם כזה יום.
ובכן, אתה צודק מנחם –
למעט מספר שלשות בסוף המשחק (אז בוסטון פשוט רתחו), כל אותן שלשות של החצי הראשון של הרבע הרביעי אז הסלטיקס הפכו פיגור דו ספרתי ליתרון,
הן הגיעו מצבטים חופשיים כתוצאה מניצול הזדמנויות אחרי פיק אנד רול (הלכו חזק ברבע האחרון על פול, וזה הניב תוצאות) או אחרי התקפת מעבר מהירה.
.
אם התקווה של גולדן היא שבוסטון יחטיאו,
הם צריכים להפסיק לאפשר להורפורד הענק כל כך הרבה מבטים חופשיים. הורפורד ודרק ווייט מראים השנה בפלייאוף שהם לוקחים את הזריקות הנכונות כאשר הן מאפשרות,
והם קולעים אותן.
.
יהיה מרתק.
.
תודה, מנחם.

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 6:10

תודה דוק
מפחיד אצלכם

אופיר נ.
אופיר נ.
4 ביוני 2022 6:22

סוגיית כלי הנשק בארה"ב, כנראה לא הולכת להיפתר בקרוב.
מצ"ב קישור לפרק בנושא בפודקאסט של סם האריס מלפני שבועיים.
https://open.spotify.com/episode/7DDoEJhsxjVlxLV3N2qgEP?si=7_1Vpn6ORZGRJQ5Lw-JsBw&utm_source=copy-link

סוסמעץ
סוסמעץ
4 ביוני 2022 7:02
Reply to  אופיר נ.

סם האריס הוא אדם שכדאי להקשיב לו
==
תודה אופיר

יוני יצחק
4 ביוני 2022 6:24

כיף לפתוח את השבת עם מעורב של מ.ל.

שטיים לורד לא על המגרש יש לבוסטון בכל רגע נתון שחקנים שמהווים איום סביר ומעלה מהשלוש- מה קורה בגולדן?

MacLeod 1
MacLeod 1
4 ביוני 2022 6:47

מעניין מאוד,תודה על המעורב לשבת.

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 6:51

אגב, כתוב פה שחור על גבי לבן – הסלטיקס בחרו במפורש רק מאמן שחור כי ככה הכוכבים שלהם רצו.

Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 9:59

וההצלחה שלו היא דווקא ראייה לזה שהם צדקו. נקווה רק שהכיוון הוא להרחיב את המאגר לכל המועמדים המתאימים (אני ממש בעד) ולא לצמצם אותו לכיוון אלה שדומים לשחקנים.

Dor
Dor
4 ביוני 2022 11:22
Reply to  Jonathan

תקרא שוב מה האשך כתב. הם לא צדקו כי בחירה על פי צבע ולא עפ כישורים היא כמובן טעות

Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 11:35
Reply to  Dor

ברור שבחירה לפי צבע ולא לפי כישורים היא טעות.
העניין הוא שלטענת השחקנים, יחסית לכמות השחקנים השחורים שיוצאים מהליגה ונשארים בלופ שלה, הבחירה ברוב מאמנים לבנים היא מוטה לפי צבע. בסופו של דבר כדי לתקן את זה, מישהו צריך להחליט לבחור מתוך המאגר הפחות מנוצל.
במבחן התוצאה, כבר בנקודה הזו – הסלטיקס קלעו בול. יש שלב שבו זה יכול להפוך ללהעדיף אידיאולוגיה על נצחונות, זה קצת עניין של תחושה לגבי האם אמחנו כבר שם או לא…

Dor
Dor
4 ביוני 2022 15:42
Reply to  Jonathan

אבל אין לך כאן מבחן התוצאה כי לא מדברים על הבחירה ביודוקה אם היא טובה או גרועה אלא על בחירה לפי צבע עור וזה כמובן מטופש, אז במקרה הזה לא צריך להתחשב בדעתם של השחקנים

Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 18:33
Reply to  Dor

באותה מידה יש לך את ההטיה בבחירה של במאמנים לפי צבע עור מצד בעלי הקבוצות…

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 12:03
Reply to  Jonathan

זה עצוב מאוד אם שחקנים יתאמצו רק אם יהיה להם מאמן בצבע שלהם

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 12:07

בעצם מוכיח כמה השחקנים השחורים גזענים.
הם לא יזיזו תתחת עבור סטיבנס, אבל כשקיבלו מאמן שחור התחילו להתאמץ עבורו (לקח להם חצי עונה לצאת מהאפטיות הרגילה תחת המאמן הלבן).
סטיבנס הבין את זה ושחרר את עצמו מהתפקיד, אך נשאר באירגון.
בשלב הבא הם ידרשו רק GM שחור ואז הוא יגיד ביי ביי וייצא לפנסיה.

Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 12:27

זה לא נכון לגבי הסלטיקס. כי בתחילת העונה הם לא הזיזו את עצמם גם בשביל יודוקה… הם נראו נורא כשהעונה התחילה.
לגבי הדרישה להגביר נציגות איפה שהיא איננה? קשה לקרוא לזה גזענות, זה כמו שנאשים אישה במיזנדריה אם היא שואלת למה אין כמעט נציגות נשית בכנסת.
באיזשהו שלב זה יכול להפוך לבעייתי, אני לא מתווכח על זה. ואני גם לא אוהב את פוליטיקת הזהויות האמריקאית, הם כבר מזמן הסתבכו מידי עם עצמם. אני פשוט חושב שכרגע זה תיקון לכיוון הנכון.

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 13:40
Reply to  Jonathan

הם פשוט היו רגילים משנים של לא להזיז תתחת בשביל סטיבנס.
לקח להם חצי עונה לשנות הרגלים

shadow
shadow
4 ביוני 2022 6:55

https://youtu.be/6dMOfwUP0F0
🤣🤣
.
האמריקאים האלה חולי נפש. היחסים שלי עם ביל מאהר מורכבים אבל פה הוא קרע אותי.
עושה רושם שהוא מתעורר אחרי הרבה שנים.

סוסמעץ
סוסמעץ
4 ביוני 2022 7:03

תודה רבה דוק
==
זו בעצם גזענות כמו כל גזענות
רק בצבע ה"נכון"

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 7:21
Reply to  סוסמעץ

בדיוק

shadow
shadow
4 ביוני 2022 7:16

ראיון עם גונתן איזק על השיגעון של הקורונה והבועה
מסתבר שיש שחקנים עם שכל בליגה הזו.
שמתי עליו עין מאז הראיון שלו בתקופת הקורונה ועכשיו אני מעריך אותו אפילו יותר.
.
חלק ראשון
https://youtu.be/ZMNPdJ6g_tA
.
חלק שני
https://youtu.be/cvLrAF06HaI
.
עוד כמה שנים, לא הרבה, תבינו כמה טימטום השתולל בתקופת הקורונה. כולל פה באתר.
.
חלק שלישי על ההזיה של ארגון הטרור BLM שהשתלט לרגע על האנביאיי.
.
https://youtu.be/W-TDXAL0LhI

Yinon Yavor
Editor
4 ביוני 2022 15:09
Reply to  shadow

ברור שבדיעבד נסתכל על מה שעשינו בקורונה ונצחק/נבכה מהאבסורד.
אבל מילת המפתח פה היא "בדיעבד".
גם ניסיון השלשה של ג'ימי באטלר היה טעות – עובדה שהחטיא וקבוצתו הודחה.
זו חוכמה מאוד קטנה לדעת דברים בדיעבד

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 15:28
Reply to  Yinon Yavor

דבר בשם עצמך

Yinon Yavor
Editor
4 ביוני 2022 18:34
Reply to  Yinon Yavor

אני מדבר בשם הכלל. חוכמה מאוד קטנה לשפוט בדיעבד, וכמו שמקבלי ההחלטות עשו דברים חכמים בזמן אמת כך גם היו מעשים שהתבררו כלא נחוצים.
אני לא רוצה להיכנס לפן האישי בעניין בקורונה, כי א) זה לא חשוב כל כך ברמת הכלל, ו-ב) אני חושב שאתה היית (ואולי עדיין) סוג של גמל שלא רואה את דבשתו.
חג שמח!

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 19:31
Reply to  Yinon Yavor

הכלל זה עגלים כמוך שנוהים בעיניים סומות אחרי כל דבר שהמיינסטרים מאכיל אותם.
יש הרבה מאוד אנשים, ממש לא מעטים, והרבה מאוד מומחים, שאמרו הכל בזמן אמת.
לא בדיעבד.
מי שטרח להקשיב למה שמומחי מח"צ אומרים, ידע כל הזמן מה הפעולות הנכונות שנעשות, ומה הלא נכונות, ומה המוטרפות, ומה המסוכנות.
את כל זה הם לא המציאו באותו הרגע, הם פעלו לפי דרך המחשבה המדעית והסכימות המדעיות המוכרות.
הכל היה כתוב אגב בתרחיש המוכן שנכתב לפני שנים בדיוק למקרה כזה, עליו עמלו המדענים ואותו זרקו הפוליטיקאיים לפח ביחד עם כל השקרנים שלהם סטייל ד"ר פרייס.
אבל גם היום הנבלות לא מוכנים אפילו לחוכמת הבדיעבד, מסרבים לקחת אחריות ולהכיר במחדלים, ולעולם לא יעמדו לדין על מעשיהם.
ונאמר מווווווווווו

אור
אור
4 ביוני 2022 19:34

וב"נזקי החיסון" המומצאים שלך אתה כבר מכיר?

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 19:45

https://m.ynet.co.il/Articles/60694540
כשהארגונים האלה קפצו על פייק שהתאים לאג'נדה שלהם. אם זו הרמה שבה הם בדקו עובדות, לא הייתי מסתמך עליהם.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 ביוני 2022 19:58
Reply to  Pistons

זה מישהי אחרת מארגון אחר מזה ששי מדבר עליו אבל זה לא שהם באמת טובים יותר. הפיצו שקרים ודיסאינפורמציה 24/7

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 20:00
Reply to  Pistons

זה גם הארגון שהוא דיבר עליו:
"תמך בה ד"ר יואב יחזקאלי מארגון "מח"צ", שכתב: "אירוע כזה מצריך הפסקה מיידית של מתן החיסון, פרט למקרים חריגים ביותר של אוכלוסייה בסיכון מקורונה שטרם התחסנה כלל, עד לחקירה יסודית". "

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 ביוני 2022 20:00
Reply to  Pistons

אני רואה שגם כמה אידיוטים ממח"צ גם תפסו את הגל הזה אז אני חוזר בי מהחלק הראשון בתגובתי הקודמת

Yinon Yavor
Editor
4 ביוני 2022 22:06

שי
אתה רק מוכיח שוב את מה שכתבתי.
לא ידעתי שגמלים עם דבשות גועים מווו.
שיהיה לך חג גבינה שמח

shadow
shadow
4 ביוני 2022 20:38
Reply to  Yinon Yavor

כמו שהאשך אמר וגם בזמן אמת אמרתי.
אתה נכשל לוגית ומוסרית ולא פעם הראשונה. זוכר את הנטייה שלך לטירניות ופאשיזם? זה הולך ביחד
חוכמה בדיעבד עלק הגיע הזמן להתעורר.

Yinon Yavor
Editor
4 ביוני 2022 22:18
Reply to  shadow

אין אדם שלא נכשל.
מניח שזה קרה לי בעבר, ויקרה גם בעתיד.
בכל רגע אתה צריך לקבל החלטות שנכונות לאותו רגע, ואם אתה שלם איתן – זה מה שחשוב.
חג שמח גם לך.

shadow
shadow
5 ביוני 2022 0:08
Reply to  Yinon Yavor

מה שחשוב הוא מאיזה מקום נלקחות החלטות, איזה ערכים מנחים אותם.
אם בגלל פחד וחרדה אתה מוכן לברוח למחוזות הכוחניים והדיקטטורים זה אומר דרשני.
לא מאוחר להתעורר, אומר את זה מניסיון וביקורת עצמית, ואולי כדאי לעשות ארגון יסודי ושקילה מחדש של מהם הערכים החשובים.
אתה אומר "אין אדם שלא נכשל" אבל שתי התגובות הראשונות שלך לא נותנות את הרושם הזה. נשמע יותר כמו משיכת כתפיים וניקוי מצפון.
זה קצת מזכיר לי את אוחנה באסון במירון.
חג שמח

Yinon Yavor
Editor
5 ביוני 2022 1:09
Reply to  shadow

אני לא יכול לשלוט על מה שדברים מזכירים לך.
אין לי או לך כלים לשפוט את ההחלטות ההן שנעשו בזמן אמת. על כל מומחה שאמר איקס היו אחרים שאמרו ווי. בסוף, מקבלי ההחלטות היו צריכים להחליט למי להקשיב. יכול להיות שהיו החלטות שהתבררו כשגויות, כמוגזמות, או אולי כמקילות מדי. כשיש עליך אחריות על בריאות של אומה שלמה אתה לפעמים צריך לקבל החלטות שמגבילות רבים, ולו בגלל התוצאה שעלולה להתקבל אם לא תעשה זאת. זה עניין של ניהול סיכונים ואין כאן תשובה נכונה אחת.
אני משלם ביטוח לקופת חולים וגם לרכב וכו', למרות שאפשר לומר שזו היתה טעות בשנה האחרונה כי לא היתה לי תאונת דרכים. שוב – זו חוכמה בדיעבד. האמת היא שגם לא הייתי צריך לחגור חגורה בשנים האחרונות כי, שוב, לא נזקקתי לה כלל. האם בזמן אמת זו היתה טעות לחגור? טעות לשלם ביטוח?
זו ראיה ילדותית וצרה מאוד.

shadow
shadow
5 ביוני 2022 2:19
Reply to  shadow

עושה רושם שאתה לא קורא מה אני כותב. אם אתה מקדש ערכים של חופש לעולם לא תחשוב לכלוא אוכלוסיה.
דיברתי גם עלייך וזה לא מקרה שאתה הראשון שהגיב לתגובה שלי. אני זוכר טוב מאוד איך תמכת בצעדים האלה ואיך דיברת כנגד אלה שהשמיעו דעה שונה. אתה שוגה לחשוב שאתה המדד.
מצחיק שאתה מזכיר ילדותיות ומתייחס לדברים כאילו היה מדובר באיזה קונפליקט בתיכון.
ועל הדוגמאות שהבאת אין לי יותר מדי להוסיף אם אצלך לחגור חגורה ולשלם ביטוח זה כמו כפיה של כלא מודרני ופלישה רפואית. רק שתדע שבסוף החיים כולם מתים.

Yinon Yavor
Editor
5 ביוני 2022 16:49
Reply to  shadow

אין לי עניין להמשיך עם הפינג פונג הזה לנצח.
רק אציין שלכל דבר יש גבול, והשאלה היא איפה אדם (או חברה) מציב את הגבול.
גם לאמירה "אם אתה מקדש ערכים של חופש לעולם לא תחשוב לכלוא אוכלוסיה" יש גבול, והיא לא נכונה בכל מקרה ומצב.
מובן שאנחנו חלוקים איפה להעביר את הקו, ולכן אין ממש טעם בהמשך הדיון.
בברכת כדורסל טוב אפרוש מהדיון.

Dor
Dor
4 ביוני 2022 15:45
Reply to  shadow

מי שמאמין במה שאייזיק מאמין (בעיקר בהקשר הדתי) בנוגע לא יכול להיות בחור חכם

shadow
shadow
4 ביוני 2022 20:44
Reply to  Dor

זה גם לא כוס התה שלי אבל כל עוד אדם לעצמו אין בעיה. שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה הבעיה כשמישהו חושב שהוא יכול להכריח אותי להאמין או לעשות מה שהוא מחליט.
בסוף מה שמשנה זה אם הוא אדם טוב ואם הפרקטיקות שהוא בוחר בהן מועילות לו והופכות אותו לאדם טוב יותר. בעיקר עם עצמו.

אשך טמיר המקורי
5 ביוני 2022 16:14
Reply to  shadow

וואו איזה יופי הוא דיבר שם.
מרשים מאוד!
הרשים אותי הבחור, לא חשבתי שיש רמה כזאת בליגה

thetroll
thetroll
4 ביוני 2022 23:44
Reply to  shadow

קשקשן. ספר את זה לבין 15 ל 30 מליון אנשים בעולם שנמצאים בקבר כרגע כמות המתים בעולם הוכפלה כתוצאה מהמגפה הזו. ספר את זה למנחם שהיה מחובר למכונת הנשמה יחד עם גייל.
סבר את זה לרופאים ואחיות ברחבי העולם שכמעט איבדו את זה סופית כתוצאה מהמגפה הנוראית הזאת.
אין מאושר ממני שהמסכות האלה עפו מחיינו אבל זה בזכות זה שהזנים נחלשו והתפתח חיסון עדרי.
קל לדבר כשאתה צעיר ובריא.

shadow
shadow
5 ביוני 2022 0:15
Reply to  thetroll

אל תעשה מעצמך צחוק , שטויות כאלה באמצע 22 זה ממחוזות הפארודיה.
מה קורה עם "הלונג" קוביד?
רוצה לשמוע הזיה? בחודש האחרון לפחות 10 מכרים שלי חלו בקוביד כולם מחוסנים מי ב2 מי ב3 ומי ב4.
חלקם מתקשים להתאושש מזה.
כדאי שתתדאג למערכת החיסונית שלך, אתה נשמע שברירי מאוד, אם הזרקת לעצמך את השיקוי הזה may the force be with you🤷‍♂️
רק שתהיה בריא

צחי
צחי
4 ביוני 2022 8:35

בוקר טוב לכולם (איזה מפגר אני תרתי משמע, רק אתמול הבנתי שאפשר לשנות את השם גם לעברית)
תגידו, לא קראתי עדיין שום הסבר לכך שגולדן הובילה ושלטה במשחק שלושה רבעים.
דה שוט זרק משהו בקטנה, טען שגולדן נפלה מהרגליים ברבע האחרון.
אני לא זיהיתי שהלוחמים עייפים.
אז מה קרא פה?
ואיך גולדן יימנעו שזה יקרה גם במשחקים הבאים?
מנחם שפוטי גולדן סטייט? בעיניי לאהוד את בוסטון והלייקרס זה הכי שפוט שיש, על פי רוב מדובר באוהדים שמעוניינים להיות בקבוצה שעליה אפשר להגיד שהיא המעוטרת בהכי הרבה אליפויות.
כבר אמרתי, מציאות בה יש שתי קבוצות עם 17 אליפויות, פער עצום ובלתי נתפס ביחס לשאר הקבוצות, היא פועל יוצא של שחיתות.
נכון כיום כבר אין כל כך שחיתות, אבל בשנים הראשונות של הליגה הייתה גם הייתה שחיתות.
עובדה שמרבית האליפויות הגיעו לשתי הקבוצות האלה בשנים המוקדמות של הליגה.

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 9:44
Reply to  צחי

בני הדור שלי (מי שהתחלנו לאהוד את ה-nba בשנות ה-80) זה רק טבעי שהלייקרס והסלטיקס הן מושא אהדתנו.
אי אז אלו היו הקבוצות הבולטות, המתקשרות, ובינינו,מכם הכי אטרקטיביות לצפיה.
מצד אחד מג'יק,
מצד שני לברון.
רק הטמבלים שבינינו משום מה בחרו בקבוצות מוזרות דוגמת הסאנס, הרוקטס או הסיקסרס.
בדיוק כפי שג'ורדן הדביק אוהדים צעירים במהלך שנות ה-90,
קובי באלפיים,
וקרי בעשור האחרון.

Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 10:04

בול.
כשהתחלתי התאהבתי בגולדן סטייט בגלל התיאור שלה בעיתון לפריוויו עונה (יש מצב שזה מנחם כתב) ואיכשהו בלטו לי הלייקרס והסלטיקס והתחברה לי היריבות ביניהן.
ואז היו הסאנס עם בארקלי וקיי ג'יי כשכל הקהוצות שחיבתי בהתחלה דשדשו.
מהלייקרס ירד לי חזק בתקופת קובי אבל אני רחוק מלהיות הייטר.

צחי
צחי
4 ביוני 2022 10:05

נולדתי בחודשים האחרונים של שנת 1980 אז לצערי פספסתי את מג'יק ובירד.
צפיתי בהם במבט של שנים לאחור, אבל זה לא אותו הדבר, אין את ההתרגשות של ההווה.
התחלתי להתעניין בכדורסל ב-1992 בגיל 12-13, ואהבתי את גולדן סטייט עם טים הרדוואי.
בלי סיבה מסויימת, היה בשכונה איזה נער גדול יותר שבזמן ששיחקנו חילק אותנו לקבוצות, לעצמו הוא לקח כמובן את שיקגו בולס ולי הוא אמר – "אתה גולדן סטייט, יש שם את טים הרדוואי, יש לו כדרור טוב וזריקה יפה".
וככה נשארתי עם גולדן כמה שנים ואז נדדתי בין קבוצות. קצת סיאטל עם שון קמפ וגרי פייטון, קצת סן אנטוניו עם האדמירל, דווקא כשדאנקן הגיע קפצתי כמו אידיוט מהעגלה.
את מייקל ג'ורדן וקובי בראיינט מעולם לא אהבתי.
אהבתי את אלן אייברסון, נדדתי לאוקלהומה לפני פירוק הטריו דוראנט-הארדן, ווסטברוק.
ואז פתאום סטף קרי פרץ לחיים שלי והתאהבתי.
אף פעם לא אהבתי שחקן כמו שאני אוהב אותו.
הוא רוקד עם הכדור, ממש שירה בתנועה.
אגב, את לברון מעולם לא אהבתי.

Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 10:25
Reply to  צחי

לא נדדתי מג"ס אבל אני מרגיש שזכיתי ששחקן כזה נחת בקבוצה שאני אוהד.
לגמרי עם טים הארדוויי. הכדרור והזריקה מהיפים ביותר שהליגה ידעה.

צפנת פענח
צפנת פענח
4 ביוני 2022 16:43
Reply to  צחי

אני התחלתי לאהוד את גולדן סטייט מאמצע שנות ה 80 בגלל סליפי פלויד שהיה הכוכב של הקבוצה באותן שנים ומייד אחריו הערצתי את כריס מאלין . אבל תמיד נשארה מנמושות הליגה למרות שהיה להם כדורסל מהיר ויפה בתקופת דון נלסון ושלישיית run tmc . עד שהגיעה הסדרה לפנתיאון ב 2007 נגד דאלאס ומאז התחילו ניצנים של עתיד ורוד

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 9:47
Reply to  צחי

צמצום ההפרש לא קשור כלל לעייפות.
ההרכב המשני לא הצליח לעצור את בראון ודרק ווייט. עד שחזרו החמישייה, בוסטון כבר הובילו.
בשלב הזה הורפורד ודרק ווייט שכחו איך מחטיאים,
וסמארט נכנס וקבר את גולדן סופית.
מומנטום לקבלת החלטות של הרכבים ברבע האחרון,
אלו הסיבות.

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 9:59

תומפסון פתח את הרביעי בהפרש 12
קרי נכנס 9:35 לסוף בהפרש 5 ללוחמים.
וויגינס חזר 6:35 בהפרש 4 ללוחמים.
גרין פתח את הרביעי והוחלף 6:35 ע״י לוני
החמישייה שיחקה בהמלך המהפך
אבל היי – אל תיתן לעובדות לקלקל לך את ה ״נאראטיב״ ווינק ווינק

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 10:08
Reply to  דה שוט

זאת ועוד
עד שקרי חזר ברביעי בראון קלע שלשה ונתן האליהופ לוויליאמס. זהו. 5 נקודות בשתיים וחצי דקות לסלטיקס בפתיחת הרביעי.
כשהתחיל המבול קרי קליי וגרין היו על המגרש!
אבל זה בסדר, כולם כאן כולל בזמן אמת יכולים להמשיך לספר לעצמם סיפורים…
גולדן סטייט היו עייפים. זאת דעתי

צחי
צחי
4 ביוני 2022 10:17
Reply to  דה שוט

השאלה אם הם לא נכנסו כשכבר אבד המומנטום.
אתה יודע, מומנטום קשה להחזיר.
פתאום אצל היריבה נדלק משהו בעיניים ולפני שכיבתה להם אותה, פרצה שירפה משתוללת.

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 10:25
Reply to  צחי

אתה צודק אבל זה לא היה מומנטום מטורף.
הרבע הסתיים בפלטס 12 ללוחמים
כשסטף חזר היה פלוס 5 (9:35)
כשוויגינס ולוני חזרו היה 4 פלוס (6:35)
הורדה של 8 הפרש בחמש וחצי דקות זה לא בדיוק מומנטום פסיכי שאי אפשר לעצור.
״המבול״ שבאמת היה מבול הגיע כשארבעה מהחמישייה היו על המגרש.
תבדוק את הנתונים, במקרה הזה מראה העיניים מטעה

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 10:28
Reply to  צחי

שמע אני מאמין שגולדן יגיבו יש להם כלים ומאמן מצויין
אבל מה שלדעתי הכי צריך להדאיג אותם זה שמדובר בסדרה פיזית ומתישה ובוסטון יותר צעירים וגם עברו שתיים וחצי כאלו.
באמת שאני לא יכול לנבא לאן הסדרה הזאת תלך. מה שכן מבחינת הלוחמים המשחק הבא זה להיות או לחדול

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 10:56
Reply to  דה שוט

נו, אתה כתבת.
קרי יצא לקראת סוף הרבע השלישי כאשר ההפרש 12 (דקה קודם היה כבר 15), וחזר כאשר ההפרש 5.
בדקות ללא קרי בוסטון שיחקו עם בראון ואייטון על הפרקט,
כאשר פול המוביל כדור מרכזי מחטיא ומאבד ומהצד השני בראון מנצל את המיס מאצ' לשלושה על פול ולאסיסט לדאנק.
כאשר קרי חוזר זה כבר משחק פתוח לגמרי,
המומנטום אצל בוסטון.
מאותו רגע זו בוסטון שונה לגמרי מזו של הרבע השלישי –
התקפות מעבר מהירות או חדירות לסל שמסתיימות בסל או במסירה לשלושה מהפינה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

האייטון זה האוטוקורקט או התת מודע?

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 15:35

כתבתי כל כך הרבה על הסאנס השנה,
האוטוקורקט בטייס אוטומטי..

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 10:13

״ההרכב המשני לא הצליח לעצור את ווייט…״
כשווייט קלע את השלשות שלו ברביעי (שוויון 103 ואז יתרון 3) היו על המגרש
קרי קליי לוני וויגינס ופורטר
פורטר הזה הוא אשם בהפסד ה״הרכב משני״ הזה
🙂

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 11:01
Reply to  דה שוט

אתה נתפס בקטנות.
.
הפואנטה היא שהמומנטום עבר לבוסטון באותן דקות שקרי היה בחוץ וגולדן היו 0 מ-3 עם 3 איבודים.
בוסטון בחרו לשחק עם טייטום ובראון על הפרקט באותן דקות.

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 11:50

אתה צודק חלקית. הייתה ירידה בסוף השלישי.
אבל
הורדה של 8 הפרש בחצי רבע עם סלי נגד זה לא שינוי מומנטום כזה דרמטי. היו שם סלים של קרי ושלשה של קליי. הריצה המטורפת קרתה עם החמישייה כמעט מלאה.
קרי בלי נקודות ב-6 האחרונות ועם 34(!) עד אז. זה לא עייפות?

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 11:55
Reply to  דה שוט

אני מהזרם שטוען של עייפות השפעה עצומה על תפוקת השחקנים.
אבל במשחק הקודם קרי לא חצה את רף 40 הדקות,
וזה אחרי מנוחה מרשימה ממשחקו האחרון מול דאלאס.
.
אני חושב שהתשובה היא שקשה מול בוסטון.
בימים/חלקי משחק בהם הם לא פוגעים, זה מעט קל יותר.
כאשר הם מתקתקים?
זו קבוצה קשה וחזקה (תרתי משמע).

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 11:52

ובלי סמארט (דבר שהתברר כמוצלח אבל רק בדיעבד).
מסכים היה שינוי מומנטום כנראה כתוצאה מירידת הכוכבים (קליי וגרין פתחו את הרבע). אבל בסוף – עמו שאמרתי לדעתי – סטף נפל מהרגליים

צחי
צחי
4 ביוני 2022 12:05
Reply to  דה שוט

אני רוצה להוסיף את ההיעלמות של פול.
לא ברור אם בגלל התרגשות מהמעמד או בגלל שההגנה של בוסטון העלימה אותו.
לדעתי גם המספרים קצת משקרים, תומפסון וויגינס לא באמת הגיעו למשחק.
קרי היה די לבדו.
בלי פול נוכח ומאיים מטריית ההתקפה של גולדן פחות רחבה וקשה לשליטה.

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 13:16
Reply to  דה שוט

צודק קרי היה לבד וזה גמר אותו אבל לדעתי זה לא ישתנה הרבה. לקליי אין רגליים לזה בוסטון זה לא בולוק ופיני סמית׳ (בלי להעליב). כנ״ל פול, למרות שהוא יוצר אז אולי היה קצת בהלם. אבל הוא חלש פיזית. נחכה למשחק 2 ואז נהיה יותר חכמים

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 13:17
Reply to  דה שוט

פורטר עזר עם 4 שלשות אבל זה די פוקסים אל תבנו על זה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
4 ביוני 2022 15:31

לגמרי מצטלב עם מה שאני אומר הרבה זמן שמאמנים בהחלטות קובעים לא מעט את ההצלחה של הקבוצה. עצם זה שקר לא הגיב בזמן ונתן לסלטיקס לצמצם מהר ל 5 לפני שהחזיר את התותחים היה בעוכריה של ג"ס. ההפסד לדעתי בעיקר עליו שחיכה ולא הגיב בזמן

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 9:53
Reply to  צחי

הכי פשוט – תבחן את הזריקות.
סטף קצר ברבע הרביעי הקטיושות מטר מאחורי הקו מהרבע הראשון הפכו לפגיעות בטבעת הקרובה. היו לו 6/7 מהשלוש בפתיחה ו-1/7 בהמשך. זה בעיקר רגליים כבדות. הוא עבד קשה מאוד בשביל הסלים שלו, הוא גורם לזה להיראות קל אבל כולם אחרי תנועה. זה מתיש.
הוא נכנס ברביעי 9:35 לסיום. קלע שני סלים ואז החטיא שלושה או ארבעה נסיונות רצופים כולל פלואוטר שזו החוזקה השנייה הכי גדולה שלו. ללא נקודה ב-6 האחרונות.
כאמור לדעתי זאת עייפות. ואולי גם סתם צירוף מקרים. אני חושב שגם וויגינס קצת שבק.

רביד אראל
רביד אראל
4 ביוני 2022 10:12
Reply to  צחי

בשנים הראשונות של הליגה היו 8 קבוצות, ומישהו היה צריך לזכות בהן. אין שום קשר לשחיתות.

צחי
צחי
4 ביוני 2022 19:19

וואלה.
לא באמת ידעתי.
תודה

yaniv
yaniv
4 ביוני 2022 13:26
Reply to  צחי

צחי זאת כבר תגובה שניה שאני זוכר שאתה טוען שהלייקרס ובוסטון זכו באליפויות בשנים המוקדמות של הליגה אז חייב לתקן אותך שלגבי בוסטון אתה צודק אבל לגבי הלייקרס אממ 11 אליפויות החל משנות ה80 זה לא בדיוק שרוב. אליפויות הושגו בשנים המוקדמות של הליגה

צחי
צחי
4 ביוני 2022 19:21
Reply to  yaniv

תודה.
אכן יש צדק בדבריך.

צחי
צחי
4 ביוני 2022 19:21
Reply to  מנחם לס

תודה מנחם.
תמיד כיף לקרוא אותך.
יש לך ידע אדיר, פרספקטיבה של שנים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
4 ביוני 2022 8:53

תודה רבה על המעורב

צחי
צחי
4 ביוני 2022 8:55

אגב, בסוגיית הנשק שמסתובב חופשי בארה"ב.
קראתי אתמול שמעתה יהיה היתר למורים לקבל נשק בתוך 24 שעות מרגע הבקשה.
אצל האמריקאים הכל נעשה עקום – הפתרון הוא צמצום הנשק, הגבלת היכולת לשאת נשק, לא הקלה בקבלתו, אפילו כשמדובר במורים, עוד נתעורר לימים בהם מורים מתוסכלים (ויש להם סיבה טובה לתסכול) יטבחו בתלמידים והוריהם ובמורים אחרים.

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 9:11
Reply to  צחי

הדרך היחידה לעצור מורה רע עם נשק, היא בעזרת מורה טוב עם נשק

MBK
Editor
MBK
4 ביוני 2022 9:17

זה יכול להיות מקור לאסונות
המורים/מורות לא 100 אחוז
החשש שלי לתאונות ירי ומורים-ות שישכחו את הנשק שלהם שיגיע לתלמידים

צחי
צחי
4 ביוני 2022 9:35
Reply to  MBK

+100

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 12:09
Reply to  MBK

הדרך היחידה לעצור תלמיד רע עם נשק, היא תלמיד טוב עם נשק

IDO
IDO
4 ביוני 2022 16:12

זה מה שטראמפ אמר למחרת.
וישראל זה עובד ככה כבר שנים. (זהירות ערבים ושמאלנים)

Avri
Avri
4 ביוני 2022 14:29
Reply to  צחי

ממה שאני קורא על מערכת החינוך הישראלית, בקרוב גם אצלכם יציידו מורים עם נשק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  צחי

🤣🤣🤣

MBK
Editor
MBK
4 ביוני 2022 9:23

מנחם, הלייקרס לא בחרו מאמן – לפלופ בחר מאמן.
הנסיקה של מאמנים שחורים הגיעה לאחר הבאלגן של ה BLM. עלאק אפליה מתקנת.
מי שיהיה טוב שיזכה בשרביט האימון, לני ווילקינס אימן 30 עונות בליגה, כנ״ל דוק ריברס (אולי 12 עונות יותר מידי).
כל הסיפור של אפליה לפי מגדר הוא בולשיט אחד גדול, יש מאמנים מעולים בליגה ומי שמתעסק בצבע עור שלהם קצת חשוך. שייתנו צ’אנס למאמנים אירופיים, לא יתכן ש 3 מ 5 השחקנים הטובים בליגה לא אמריקקים ואין יצוג למאמנים אירופיים.

צחי
צחי
4 ביוני 2022 9:34
Reply to  MBK

לוקה, יאניס ומי השלישי?
אבדיה? חחחח סתם.

Yinon Yavor
Editor
4 ביוני 2022 9:35
Reply to  צחי

אמביד קמרוני

Yinon Yavor
Editor
4 ביוני 2022 9:36
Reply to  Yinon Yavor

וגם יוקיץ, אם שכחת, לא ממש נולד בסלאמס של יו אס איי

צחי
צחי
4 ביוני 2022 9:42
Reply to  Yinon Yavor

נכון יוקיץ'
טוב, אני לא מחובבי שלושתם (יאניס, יוקיץ', דונצ'יץ)

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 12:11
Reply to  MBK

זה לא יקרה. האמריקאיים לא סופרים את האירופים, ואלה מצידם לא יכולים לבוא ולשמש כמטלית כמו שדורשים ב-NBA.
מקרה בלאט הוכיח לנו שלא משנה כמה יצליחו, אין להם סיכוי.

IDO
IDO
4 ביוני 2022 16:14
Reply to  מנחם לס

מאיפה הבאת את הנתונים האלו? תן מראה מקום?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

מנחםצכל מאמן אירופאי רפה הבנה טוב מכמעט כל המאמנים האמריקאים

Monster Mash
Monster Mash
4 ביוני 2022 9:55

מה זה משנה אם המאמן שחור או לבן? חשיבות המאמן יורדת והיום השחקנים מנהלים את ההצגה בפועל.
ואם המאמן מעורב חצי חצי, זה נחשב שחור או לבן?
עוד מעט יתחילו לספור כמה מאמנים נשים יהיו, ואחכ כמה מהם גאים, וכמה טרסנגנדרים…ולא יהיה לזה סוף.

"גזע" הוא לא באמת אישיו, זה משהו שהתקשורת אוהבת להתעסק בו כי זה מביא צופים/קליקים. כולם אנשים וכולם אותו דבר, עדיף לדבר על מאמן ספציפי ועל היכולות שלו לגופו של עניין.

Don
Don
4 ביוני 2022 10:08

תודה מנחם.
אינני יודע האם באמת מסוכן בארה"ב או שכל היום התיקשורת עסוקה בלהפחיד את האמריקאים שמרוב פחד צוברים עוד כלי נשק.
אז כלי נשק לא הורגים. אנשים הורגים. בקנדה יש יותר כלי נשק פר בן אדם וכלום לא קורה שם.
לארהב יש בעיה רצינית מאד בחינוך ובבריאות וזו בעיה שרק הולכת אחורה. אם אתה לבן וגדלת בשכונה טובה – יהיו לך חיים טובים. אם אתה שחור וגדלת בבולטימור – אז אתה אוחז בנשק כבר מהיותך נער.
ארהב שהוקמה לפני מעל 200 שנה הייתה ארץ ספר מסוכנת ללא חוק. הסקונד אומנדמנד של החוקה כל כך לא תקף היום.
ובקיצור, המצב ילך ויהיה יותר ויותר גרוע…
ולגבי בוסטון – ברור שגולדן סטייט ינסו לתרץ את ההפסד כאחוזי קליעה יוצאים מהכלל של בוסטון, אבל הם מבינים שיש להם בעיה כנגד איזה 7 שחקנים שכולם יודעים לשים נק וחונקים בהגנה, ובקיצור הם מודאגים.
אני לא יכול לחכות למשחק הבא 🙂

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 ביוני 2022 12:40
Reply to  Don

בקנדה אין יותר כלי נשק פר אדם מבארצות הברית, וזה אפילו לא קרוב. וזה תקף גם כשבוחנים את אחוז משקי הבית בהם יש כלי נשק.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 ביוני 2022 13:27

התקשורת לא מספרת אפילו על חצי מהמקרים שקורים, הנשק זה בעיה מרכזית שלצערי אני לא רואה אותה נפתרת אצלנו שהNRA חזק כל כך ומשלם מאות מליונים לדבילים שמבלבלים את המוח על התיקון השני לחוקה (שנועד למנוע הפיכה צבאית והשתלטות ולא תקף בימנו; ובעצם מקריבים אלפי בני אדם כל שנה בשביל כסף.
.
יש קשר ישיר וברור בין הקלות להשגת נשק למספר מקרי הירי שקורים כאן ללא הרף, הממשלה האוסטרלית בשנות ה90 הראתה איך לטפל בבעיה בפשטות, לצערי שוב זה לא יקרה פה ונשמע עוד שטויות של מירוץ חימוש .

shadow
shadow
4 ביוני 2022 14:54

הבעיה באמריקה היא חינוך או יותר נכון מחסור בחינוך ודוגמא אישית, גופי מדיה מרכזיים שפועלים כמו ערוצי פרופגנדה שרק מטמטמים עוד יותר את הציבור המטומטם ומערכת פוליטית מלאה בחולי נפש דלי יכולות.

אור
אור
4 ביוני 2022 15:12

ברוך אתה כמובן צודק, אבל היי המפלגה הרפובליקנית יודעת מה הכי טוב – לצייד מורים עם הכשרה בסיסית שבזמן אמת לא יידעו מה לעשות ויירו אחד על השני, לקבע בכל בית ספר כניסה ויציאה אחת כי הרי אם יש אסון זה לגמרי מה שיפתור את הבעיה ולא רק יגדיל אותה (שלא לדבר על מצבי חירום אחרים כמו שריפה וכו'), ועוד רעיונות גאוניים העיקר לא לגעת בכלי נשק אוטומטיים, בדיקות רקע וכו'

IDO
IDO
4 ביוני 2022 16:22

אוסטרליה היתה כמו אמריקה. עד הטבח בטסמניה שמטורף אחד הוריד חצי עיירה.
ג'ון הווארד ראש הממשלה הסופר קונסרבטיבי אבל אולטרה יעיל הוציא חוק למסור את כל כלי הנשק ולהתיך אותם. מאז 25 שנה למרות שלא חסרים אוסטרלים מטומטמים וטיפשים אין יותר מסעות הרג עם רובים.
הם משתמשים היום בטנדרים.

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 17:01
Reply to  IDO

🤦‍♂️

Don
Don
4 ביוני 2022 16:21

יש ועוד איך. כל קנדה עוסקת בציד ואחוז הנשק פר בן אדם גבוה יותר.

IDO
IDO
4 ביוני 2022 16:25
Reply to  Don

מאיפה אתה מביא את הסרט שלך. מרבית הקנדים יושבים בערים. מיעוט הקנדים גרים בקאנטרי. מותר להם אחד.

Don
Don
4 ביוני 2022 16:28
Reply to  IDO

ראית את:
Bowling for Columbine?
של מור?
תראה. הוא מדבר בדיוק על זה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 ביוני 2022 18:05
Reply to  Don

בארה"ב יש 120.5 כלי נשק על כל 100 בני אדם
בקנדה 34.7
בארה"ב 42% ממשקי הבית מחזיקים בכלי נשק
בקנדה 15.5%
אם יש לך מידע אחר אתה מוזמן להציג אותו ואת המקור שלו
https://en.wikipedia.org/wiki/Estimated_number_of_civilian_guns_per_capita_by_country

https://en.wikipedia.org/wiki/Percent_of_households_with_guns_by_country

ברוך רובין
ברוך רובין
4 ביוני 2022 13:32
Reply to  Don

ולגבי המידע כמו שתוג ציין, אף אחד לא מתקרב לציבור שלנו לא בכמות הנשקים ולא בסוגם, היום כל ילד בגיל 18 יכול ללכת ולקנות רובה חצי אוטמטי וללכת לעשות פיגוע ירי כנו שרואים פעם אחר פעם, לצערי אני לא רואה שינוי כל עוד הNRA פה (והם לא הולכים לשום מקום).

Don
Don
4 ביוני 2022 16:24

כל ילד יכול?
למה?
כי הוא הולך לבצפר, והוא קצת אחר, ולא מצליח בלימודים, וכולם לועגים לו, וקוראים לו לוזר, והמורים דואגיםצלהגיד לו שלעולם לא ילך לקולג ותמיד יהיה לוזר, ויורדים לו לחיים כי הוא לא מרובע אמריקני, עד שהילד תופס נשק ומתנקם בכולם.
זה חינוך ותרבות קלוקלת סליחה.
בישראל יש למספיק אנשים נשק כדי לרצוח המונים וזה לא קורה.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 ביוני 2022 17:36
Reply to  Don

דון סליחה אתה מדבר מחוסר ידע במקרה הזה, בישראל הנשק לא נגיש לכולם אפילו לא קרוב, בישראל כל אדם עובר בדיקות פסיכולוגיות כדי לבדוק עם הוא רשאי בכלל לנשק (אפשר לראות מה קורה בחברה הערבית שהנשק זמין יותר בכמות אפסית ממה שיש כאן).
.
המחשבה שאפשר לחנך 400 מליון איש היא מצחיקה בעיני. בסוף לא חסר משוגעים והיכולת שלהם להתחמש פה בקלות היא מה שגורמת לכל המוות המיותר הזה שאתה רואה.
.
אוסטרליה דוגמא טובה מאוד לשינוי הראתה איך לטפל בבעיה אחרי טווח אכזרי היא אסרה את כל הרובים (חצי אוטמטים, שוטגן…) היא חייבה רישום פדרלי של כל נשק וכל אדם עם נשק ובדיקות רקע פסיכולגיות, מאז לא היה עוד מקרה שמתקרב למה שרואים פה כל שני וחמישי

אלכס דוקורסקי
Editor
5 ביוני 2022 11:49

ברוך, הבדיקה שעוברים (ואעיד "מגוף ראשון") היא שאלה של רופא המשפחה בנוסח "אתה בסדר"? קשה לקרוא לה מהימנה ומעמיקה מדי.

IDO
IDO
4 ביוני 2022 16:18
Reply to  Don
Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 10:10

מנחם – אתה צודק לגבי השלשות הפנויות. הראשונות היו תחת שמירה. אחר כך פשוט אי אפשר היה לשמור במצב שבו כל מטאטא יורה.
.
הרושם שלי מהאוורד (ממה שאני זוכר ממנו שחקן) דווקא תמיד היה ממש טוב
.
הקטע עם הנשק פשוט פסיכי אצלכם. אני לחלוטין בעד הגבלות ובנוסף צריך גם להיכנס למניעים ולטעמי להשקיע במערכת רווחה שתתחיל לעזור כשיש סימנים מזהים. ארה"ב מדינה גדולה עם די הרבה ניידות אנושית – זה משאיר הרבה מאוד אנשים בודדים ללא תמיכה זמינה.
.
תודה על המעורב.

IDO
IDO
4 ביוני 2022 16:27
Reply to  Jonathan

מערכת רווחה ודרך החיים האמריקאית זה לא משהו שהולך ביחד.

Jonathan
Editor
4 ביוני 2022 20:10
Reply to  IDO

נכון.
אבל מקרי ירי אזרחי זה כן (לא בציניות)

אלכס דוקורסקי
Editor
4 ביוני 2022 11:19

מנחם, תודה רבה. אירועי הירי בארה"ב מזעזעים וכואב הלב על הנרצחים ומשפחותיהם. לצער כולם, הכוח של הלוביסטים (הרובאים) הוא עצום וחוצה מפלגות, ולכן אינני חושב שהדבר ישתנה לטובה.

Tzafriros
Editor
4 ביוני 2022 12:44

מנחם תודה על מעורב משובח.

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 13:16

אותי הפתיע שגולדן סטייט הפסידה. הרגיש שהיא שולטת לחלוטין בשלושת הרבעים הראשונים (וואו, איזה רבע ראשון של קרי). עם כמות השלשות והיכולות של שחקנים היום, זה לא כזה יוצא דופן שתהיה ריצה במשחק של אחת הקבוצות. הריצה של בוסטון פשוט היתה בזמן הנכון בתוספת לשמירה מאוד לקויה של גולדן סטייט. הורפורד עומד על השלוש כשהמוכר נקניקיות יותר קרוב אליו מאשר שחקן של גולדן סטייט.

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 13:32

אני אוסיף עוד משהו קטן בנוגע לבוסטון ולזה שרשמו כאן שהחילוף מאמנים עשה את שלו.
היו המון דיבורים על פיניקס ומילווקי. העונה שתיהן עפו יחסית מוקדם. לפעמים סיטואציה + מזל משפיעים הרבה יותר ממאמן או דברים אחרים. אף אחד לא יודע אם פיניקס היתה מגיעה לגמר ללא כל הפצועים. כנ"ל מילווקי כשיאניס מגלה שכשיש פצועים בצד שלו ולא בצד השני, זה הרבה יותר קשה.
בוסטון מציגה כדורסל פחות שוטף מפיניקס. היתרון שלהם, שלטאטום ובראון יש יחסית סייז. אני לא הייתי ממהר ומכתיר גם את בוסטון כקבוצת עתיד אבל הסייז של הכוכבים מאפשר להם לעיתים להשיג סלים קלים שכוכבים אחרים כמו קרי לא משיגים.

בנוגע לפול – הרגיש לי שהוא יחסית שיחק פחות וגם קיבל דקות יחסית מאוחר במשחק. הסתכלתי לראות כמה הוא שיחק, ויחסית לתחילת הסדרה מול ממפיס, יש לו ירידה גדולה בדקות. אני לא בטוח שהיה חכם להוריד אותו לספסל.

Avri
Avri
4 ביוני 2022 14:26
Reply to  Pistons

כמו כל שנה, זה בהחלט עניין של סיטואציה. אם מידלטון לא היה פצוע מלווקי היו עוברים את בוסטון, ואם פרקינס לא היה פצוע לפני עשור וקצת אז לסלטיקס היתה היום עוד אליפות. ככה זה.
בלי שום קשר, אודוקה מאמן מצויין, זה לא או זה או זה.

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 15:44
Reply to  Avri

על סמך אתה אומר שהוא מאמן מצויין?
לא ראיתי איזה משהו יודע דופן מבוסטון. התקפה חסרת מעוף שרחוקה מלהיות שוטפת חמנצלת בעיקר את יתרונות הגודל של בראון וטייטום על גמדי גולדן סטייט.
גם בסדרה מול הנטס, לא נפלתי מהם מהכסא. עם קיירי מוברג והארדן, אני חושב שהם היו מפסידים.
את הסדרות בין לבין העדפתי לא לראות כי לא נהניתי מצורת המשחק שלהם.

צחי
צחי
4 ביוני 2022 17:12
Reply to  Pistons

אני יכול להבין את מה שאתה אומר לגבי ההתקפה של בוסטון.
באופן אישי ומסורתי, אני פחות אוהב קבוצות שמנצחות בעיקר בזכות ההגנה שלהם.
אני אוהב קבוצות עם התקפה מלהיבה.
לאורך 3 רבעים של המשחק שאלתי את עצמי – "זה הכל? זה כל מה שיש לכם בוסטון? מזה כל כך חששתי לפני שהסדרה התחילה?"
אבל אז הגיע הרבע הרביעי ופשוט נפלתי מהכיסא, שפשפתי את העיניים, עד עכשיו אני לא מצליח להסביר את הקריסה של גולדן.
השנה אני מאוד מושקע רגשית בגולדן, שנתיים שאני מצהיר שאני מאמין בעונת הקאמבק של גולדן.
ופתאום הכל קורס.
ממש התבאסתי.
היום נדלק אצלי זיק של תקווה.
אם גולדן מנצחת מחר, הכל פתוח בסדרה, כולל ניצחון 4:1 או 4:2 של גולדן.
אם גולדן מפסידה מחר, אז סבירות של 70% שהסדרה גמורה.
למה רק 70%, כי אם יש קבוצה שאסור להספיד היא גולדן.
לכולנו זכור שבפלייאוף 2016, אוקלהומה הובילה על גולדן 3:1 ובסוף סיימנו בניצחון.
(ואני לא רוצה לשמוע מכם שום מילה על הגמר שהגיע אחר כך)
אז הכל אפשרי.

Avri
Avri
4 ביוני 2022 19:05
Reply to  Pistons

על סמך מה אני אומר שהוא מאמן מצויין? על סמך ההישגים שלו. על סמך ההגנה האדירה שהוא הנחיל. על סמך הניצול המקסימלי של שחקנים מוגבלים (וויליאמסים, פריצ'ארד, סמארט), או כאלו שנחשבו לגמורים (הורפורד). על סמך הקפיצה האדירה שלג'יילן וטייטום, ועל סמך זה שלכל אחד בפאזל הזה יש תפקיד ברור ומקובל. על סמך חדר ההלבשה הרגוע והמגובש שהוא מנהיג.
זהו, אני חושב שמניתי את הסיבות שבגינן אני חושב שהוא מאמן מצויין, אבל בטח יש עוד.

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 19:23
Reply to  Avri

אברי על איזה הישגים (ברבים) אתה מדבר? אולי הישג ביחיד. אזכיר רק מה קרה לאלופה בעונה שעברה וללייקרס.
לעבור נטס עם דוראנט ורבע קיירי זה יפה אבל לא משהו מדהים.
להיגרר עם מיאמי המוגבלת לסדרה כזאת ארוכה זה לא הישג מרשים.
בנוגע לחדר הלבשה – היה באלאגן במהלך העונה.
הוא נתן חצי עונה לא טובה וחצי עונה טובה, על סמך זה קשה לשפוט.

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 19:25
Reply to  Pistons

למה נכתב שהוא מאמן מצוין?
.
ההגנה.
.
מיקסום היכולת של שחקני רוטציה.
.
המון משמעת (הן בהגנה והן בהתקפה)
.
התמודדות יוצאת דופן עם שינויים בהרכב.
.
השורה התחתונה?
נט רייטינג בפלייאוף (הגבוה ביותר) של 7.1 כאשר הייתה להם הדרך הקשה ביותר.
מאז האולסטאר נט רייטינג של 12.7 (הגבוה בליגה). ההגנה מספר 1 בליגה.
.
לטעמי, מאמן מעולה.

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 19:39

מה זה מאז האולסטאר? מי אימן לפני האולסטר? סטיבנס? אני זוכר שלפני האולסטאר היו ניגונים אחרים באתר של חלק מהמגיבים. שמות כמו אידיוטיקה הוצמדו לו.
אם ניקח חתך משחקים שנוח לנו, נניח הבועה, מונטי מחזיק במאזן הטוב בהיסטוריה.
דרך – שאריות נטס. מיאמי אולי הקבוצה עם הכוכב הכי פחות נוצץ. נדמה לי שמילווקי היה באמצע ללא מספר 2 שלה.
בקיצור, אני ממתין עם חוות דעתי.

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 20:42
Reply to  Pistons

מאמן חדש, שינויים בסגל.
לא סתם חדש, מאמן רוקי.
.
אם אתה בודק את כל העונה,
אז המספר הוא נט רייטינג של 7.4
שני רק לזה של הסאנס.
.
עכשיו תראה את המגמה –
קבוצה שהלכה והשתפרה ככל שהעונה התקדמה.
ועכשיו הם בפיינלס.
.
אז כן,
למגמה יש משמעות.
לעובדה שהשחקנים הציגו את ההגנה החזקה ביותר השנה יש משמעות.
לעובדה שההתחלה הייתה לא קלה,
ולמרות זאת בוסטון סיימו עם נט רייטינג מס' 2 בליגה יש משמעות.
.
כל הניגונים לפני?
בזמן אמת כתבתי את דעתי עליהן.
.
אחרון –
לנסות לשנמך את מה שעשו הסלטיקס,
את זה אפשר לעשות על כל אלופה (למעט דאלאס 11)
העובדה היא שמבין כל הקונטנדריות הם קיבלו בסיבוב הראשון את הקבוצה הכי מאתגרת (הנטס),
והם עברו אותם בסוויפ.
בסיבוב השני הם שיחקו מול האלופה המכהנת,
בגמר המזרח מול הקבוצה עם המאזן הטוב במזרח (כאן בכלל לא ברור לי השנמוך).
בדרך הם ניצחו משחקים עם הגב לקיר (מילווקי, היט).
תראה מה קרה לסאנס,
תראה את הסלטיקס.
עבודה אדירה של מאמן צעיר.

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 20:58
Reply to  Pistons

אני לא מנסה לשנמך את ההישג שלהם. אני שם אותט בקונטקס הנכון. הניסיון להאדיר את אודוקה ועל סמך חצי עונה לקבוע שהוא מאמן מצויין, הוא די חלש.
הוא פגש את האלופה? האלופה כללה את מידלטון. בלעדיו זה לא אותו הדבר.
הנטס הקבוצה הכי מאתגרת? למה? דוראנט – סבבה מסכים. קיירי שחצי עונה היה עסוק בשטויות ובפלייאוף היה עסוק בצומות נראה כמו צל (אולי בגלל בוסטון, אולי בגלל הצום, אולי חוסר חיבור לקבוצה כי שיחק מעט, אולי שילוב של כולם). מי עוד מפחיד שם? האריס היה פצוע. סימונס עדיף שלא ישחק. קלקסטון? גריפין? בראון?
ומה לא נכון בנוגע למיאמי? ג'ימי הוא אולי הכוכב הכי פחות נוצץ. יש חולק על זה? הוא ברמה של יאניס, לוקה, טייטום, קרי וכו'?
מי מספר 2 במיאמי?
והזכרת את פיניקס – אני לא זוכר אם אתה אוהד אותה או שזה גילרי. אם זה אתה שהגבת לי, אז אתה בטח זוכר מה רשמתי עליה ועל העונה שעברה ועונה לפניה.

גיא הירוק
Admin
4 ביוני 2022 21:12
Reply to  Pistons

על אותו משקל –
סטיב קר.
מה הוא כבר עשה?
ב-15 גולדן זכו באליפות רק בגלל פציעות של שחקני יריבות.
ב-16 הם איבדו יתרון 3 – 1
17 ו-18 לא באמת צריך מאמן לקבוצה עם דוראנט, קרי, קליי וגרין.
19 הם הראו בדיוק עד כמה הם היו תלויים בדוראנט.
.
הכוונה ברורה –
הרי כל מה שכתבתי זה שטויות.
קר אימן קבוצה ל-6 פיינלס.
.
בוסטון?
הם מאומנים. זה ניכר כאשר רואים את ההגנה שלהם. כאמור, ההגנה הטובה בליגה.
התרומה של שחקני הרוטציה,
הביטחון שלהם גם הוא ניכר.
הנט רייטינג שלהם העונה (כאמור, מס' 2 בליגה)?
הגבוה ביותר של הסלטיקס מאז הקבוצה של גארנט, פירס וריי אלן.
.
כאמור, לטעמי מדובר על הצלחה מסחררת.

יוני יצחק
4 ביוני 2022 14:02

ולא לשכוח את קיי.סי ג'ונס האגדי

Guy d
Guy d
4 ביוני 2022 15:36

נהג הקטר?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
4 ביוני 2022 15:48

איך אפשר שלכוח?

shadow
shadow
4 ביוני 2022 14:50

הבעיה של האמריקאים זו החברה והחינוך ולא הנשק. השלטון כבר רגל וחצי בדיקטטורה והעם בפול גז אידיוקרטיה ואתם חושבים שהם יוותרו על הנשק?
מוזר בארץ גם כל בן ובת 18 מקבלים נשק בצבא ואין אירועי ירי כאלה גם בקנדה אין כאלה.
אתם יודעים כמה נשק יש במקסיקו ושם אפילו לא צריך להכנס לחנות.
בעצם ברוב העולם אין כאלה. יש 300 מליון איש באמריקה מישהו יודע מה האחוז של אירועים כאלה לעומת כלל אירועי הירי? וכמות המתים והפצועים?
נראה לי שהפתרון הפשוט והמיידי זה לשים מאבטחים או שוטרים כמו שיש פה נגד פיגועים.
לא מבין את ההבדל בארץ הוציאו חוק שאוסר על ערבים בציבור כי הם מעורבים בפיגועים?
מה לגבי סכינים? מכוניות?
אם זה מופיע בטלוויזיה ומקודם ע"י פוליטיקאים צריך לפקפק באמינות המידע ולהבין שיש נרטיב.
בדיוק כמו עם נושא ההפלות לא תמצאו כמעט מילה אמת. הכל מחנאות ופילוג ודיבור אל הבייס ממש כמו בארץ.
שום חזון שום יושר שום אופטימיות שום מקצועיות שום רוחניות והכל מנוהל על ידי מושחתים רשעים.
האינפלציה זה בגלל פוטין והמלחמה באוקראינה 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ ככה הכל מנוהל מלמעלה עד למטה.

Dor
Dor
4 ביוני 2022 15:53
Reply to  shadow

הבעיה היא יותר סוג הנשק. איזו סיבה יש למכור לאזרח רובה סער או תמ״ק? הם לא מיועדים לציד ובטח שלא להגנה עצמית. שיתחילו בצמצום מכירת נשקים שבמהותם הם צבאיים וישארו עם אקדחים כמו כאן.

shadow
shadow
4 ביוני 2022 18:14
Reply to  Dor

הבעיה היא האנשים נשק יש בכל מקום אולי הגיע הזמן שהאמריקאים ישאלו את עצמם איך הם מגדלים כל כך הרבה מטורפים. לי יש תשובה אבל הם מעדיפים פוליטיקה זולה כמו פה בארץ

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 16:33

על קצה המזלג – הבעייה של אמריקה: היעדר סולידריות.
הלאום האמריקאי הוא לאום פוליטי ולא אתני. אין עוד כאלה בעולם. בעשורים האחרונים קנדה וצרפת עושות קולות.
ארה״ב מתאפיינת מלידתה בנטייה חזקה לפיצול ולשמירה על פיצול. מדינות, קבוצות אתניות, חוקים. האתוס חזק, אבל לא מספיק.
בהינתן הלאום הפוליטי והקנאות לשמירה על הפיצול ומאפייני הקבוצות השונות – הדבר שהכי חסר בחברה האמריקאית זה סולידריות.
בהיעדר סולידריות – אדם חושש שהשכן ייכנס אליו הבייתה ויירה בו. סתם כך. כי הוא חומד, כי הוא כועס, כי הוא מתוסכל, כי הוא שונא, כי הוא יכול…
ועכשיו נכנס הקטע של הנשק. הוא לא הבעייה, הוא רק מעצים אותה ומנציח אותה. האמריקאים פוחדים מאחיהם.
.
זה מאוד שטחי אבל הגרעין לדעתי נכון. לצערי לא אוכל להרחיב.

אשך טמיר המקורי
4 ביוני 2022 16:59
Reply to  דה שוט

יש להם שתי בעיות:
זחיחות ושחצנות

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 18:15

חחחחח
אני במקומך עושה סטרצ׳ים ומכין קסדות וטיטולים. תהיה מלחמה מחרתיים. רוצה שאעלה על העגלה הירוקה? כמה אתה משלם?
חחחחח עכשיו פופר יחוויר – אל דאגה – לא יקרה
🙂

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
5 ביוני 2022 0:14
Reply to  דה שוט

ימנייק דה שוט,בוגד במטרה וגם נפקדות
אני מכפיל את הבקשיש ותעשה לשי תלמה ולואיז
האמרקקים רקובים עד הקצה
ישראל דולקת אחריהם בצעדי ענק
נתניהו העלה את הרף והראה שאפשר להיות מושחת ולשקר בלי חשבון
מי שמסתתר מאחורי הפוליטיקאים אלה המסוכנים באמת(כוח ופלוס)

אשך טמיר המקורי
5 ביוני 2022 7:25
Reply to  דה שוט

אתה חייב לעלות על העגלה הירוקה בשביל המורשת של דוראנט
אתה יודע שאתה רוצה את זה
חבק את יואל וסעו אל השקיעה

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
5 ביוני 2022 8:15

לעעעעעעעעעעעעעעע
קישטה לגולדן בבל שמאבל בוי

דה שוט
דה שוט
5 ביוני 2022 9:28

חחחחחח הרגתם
פופר צודק למעלה אמריקה חולה אבל אני לא עושה לטמיר תלמה ולואיז. לא הוגן.
טמיר תעשה סטרצ׳ים משחק חשוב הערב.
הצנטרישוט ערוך ומוכן לקבלת מי מכם
😃😃😃

אשך טמיר המקורי
5 ביוני 2022 9:44

אתה חייב להכריז!!! נגד הזחוחים והשחצנים
תחשוב, קר, קרי, פול רוצח ההמונים
מנגד סטאר קווליטי כמו שאתה אוהב עם טייטום
ניצחון של גולדן יהיה כתם על המורשת של דוראנט
אסור שזה יקרה!!
קפוץ על העגלה הירוקה ותגיד דיו

דה שוט
דה שוט
5 ביוני 2022 9:55

I choose not to run

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
5 ביוני 2022 12:07

לעעעעע בבל שמבל בוי
במבל קמבל
אל תקשיב לשי,תעשה לו את סימן האנטי קרייסט
שי עבר לכוחות החושך
הבבון אימץ אותו לחיקו
בבל שמבל בוי תכריז גולדן,אל דאגה,נקמבן אותך עם עושר ואושר
תעשה מערוף בבל,תן תלמה ולואיז

shadow
shadow
4 ביוני 2022 18:25

בורות ושטחיות אלה הבעיה העיקרית שלהם ויש להם גם אחוז גבוה של חולי נפש. כשכולם יכולים לשרוד בעולם מודרני ולהתנתק מהאבולוציה גם כמות המטומטמים וחולי הנפש עולה. זה מגיע לאיזה טראש הולד ואז הכל מתרסק ויש ריסט.

דה שוט
דה שוט
5 ביוני 2022 9:30
Reply to  shadow

זאת בעייה עולמית לא רק ארהב. אבל אבחנה מעניינת.
נ.ב. אני לא נכנס לזה כי עייפתי מזמן אבל בענייני הקורונה אני קרוב מאוד אליך (אולי עוצר צעד או צעד וחצי לפני… בלי גאט׳רינג חחח)

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 17:13
Reply to  דה שוט

בישראל אין היעדר סולידריות? יש לך קבוצות ש"נכנסות לחצר" רק בצורה חוקית. לשונות המאזנייים של הממשלות (הערבים והחרדים) שסוחטים מה שהם רוצים תמורת כסא לראש הממשלה.
שמירת תורים לרפואה למגזר החרדי זה סולידריות?
איפה נשמע בעולם שאברך שתרומתו היא כלום ושום דבר למדינה יקבל קצבה (לכל החיים אם ירצה) בעוד סטודנט שילמד באוניברסיטה יצטרך להשלים שכר לימוד (ולא נדבר על מכללות לא מתוקצבות) ולא יקבל שום מלגה חודשית? ברור לכולנו מי יתרום בעתיד למדינה בתל"ג ומסים.
כנ"ל בנוגע לרעש שמסגדים עושים וצופרי שבת ללא כל התחשבות בשאר האוכלוסיה.

צחי
צחי
4 ביוני 2022 17:18
Reply to  Pistons

זה לא סותר.
ישראל מאז סוף שנות השמונים נמצאת בתהליך מואץ של אמריקניזציה מעוררת בחילה.

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 17:22
Reply to  צחי

נכון. וזה עצוב ומסוכן

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 17:28
Reply to  צחי

צחי אתה צודק.
בכלל מדהים לראות את הפארסה של חברי הכנסת.
חברי כנסת עלובים שבמקום לדאוג לאזרחי המדינה דואגים רק לכסא שלהם. לחברה מהאופוזיציה (גם בעבר ובמיוחד היום), התפקיד שלכם לדאוג לתושבים ולא להצביע אוטמטית עבור חוקים שטובים לאזרחי המדינה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
5 ביוני 2022 5:23
Reply to  Pistons

מה שהיה הוא שיהיה.
ראשי ממשלה ימשיכו להיות שקרנים נהנתנים ומושחתים. התקשורת תידבק למי שלא מוצא חן בעיניה.

אלכס דוקורסקי
Editor
5 ביוני 2022 11:56

בהחלט. הכנסת והממשלה הם מוסדות רקובים, כשהעומדים בראש האחרונה הם אנשים שפלים, תאבי בצע, שמונעים משנאת האחר והסתה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
5 ביוני 2022 13:48

כמעט תמיד היו. הסתה גם היתה לחם חוק עוד מימי בן גוריון. לא המצאה של 30 שנה האחרונות.
גם לפני יותר מ 2000 שנה. לצערי, נראה שזה אצלנו באופי.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
5 ביוני 2022 5:21
Reply to  צחי

חבל מאד

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 17:22
Reply to  Pistons

החברה היהודית בישראל מאוד סולידרית, למרות הפילוג הגדול שבעשור האחרון הקצין. עם הערבים המצב עדין ומורכב. לא אכנס לזה.
לגבי החרדים – יש עוד הרבה קבוצות שמקבלות סיוע מהמדינה. עדיין – אנחנו משלמים מיסים גבוהים למענם ולמען כל השאר שזקוקים לסיוע בתוכנו – לעולם לא נפגע בהם ותמיד נצא להגן עליהם.

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 17:26
Reply to  דה שוט

דה שוט – זה שטויות במיץ עגבניות.
מה זה נזקקים לסיוע? הם מוגבלים? נכים? לא יוכלים לעבוד?
אותם מסכנים יקבלו תור תוך שבוע לבית חולים בזמן שאתה תחכה חצי שנה.
בזמן שאתה דואג לאותם חרדים מסכנים, אתה מזניח את כל שאר האוכלוסיה. נכים שמקבלים קצבה נמוכה, זקנים, ניצולי שואה, חולים ועוד.
למה איציק סעדיאן צריך לקבל פחות כסף מאברך חרדי? כי החרדי מת באוהלה של תורה?

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 17:41
Reply to  Pistons

פיסטון (איזיאה תומאס אצלי טופ 5 היסטורי מבחינת אהדה) – סעידיאן זה מקרה טראגי אך הוא לא מעיד על הכלל. ראה כמה עיריות ביטלו השנה זיקוקים לטובת הלומי קרב. אין לזה אח ורע בעולם. זאת דוגמה אחת מתוך מאות. לגבי החרדים – אני לא מאוהביהם אבל גם לא משונאיהם. יש עוד קבוצות בחברה שלנו שמקבלות מהמדינה, והרבה. ״החרדים״ זו קבוצה מאוד מגוונת – לא כולם ״פרזיטים״.
אבל השיח היה על נשק ורצח המוני, בישראל אין את זה למרות שכפי שצויין למעלה – צעירים רבים בישראל מחזיקים בנשק קטלני, רובי סער למשל.
יש לך הסבר טוב יותר לפער בינינו לארה״ב בעניין הזה?

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 17:51
Reply to  דה שוט

אני לא ראיתי את הקבוצה של אייזיאה.
בחרתי בניק בגלל הקבוצה של בן וואלאס, ראשיד, המילטון, צ'ונסי, פרינס ודומיהם.
סעדיאן – מעיד על הכלל. מציע לך לראות ראיונות שבוצעו עם אנשים במצבו ועם הארגון שמלווה אותם (שאינני זוכר את שמו). זורקים לכלבים את האנשים שנתנו את גופם ו/או נפשם למדינה.
בנוגע לחרדים – 48% מהגברים עובדים. 52% אחוז מבם נכים או מוגבלי שאינם מסוגלים לעבוד? הבעיה הגדולה איתם שחלקם גם מקבל כסף מהמדינה וגם עובד בשחור ומעלים מסים. לפי תחזיות של כלכלנים המדינה לא תוכל להמשיך לסחוב אותם כלכלית.
בנוגע לסיבה שזה לא קורה – אני לא מכיר את ארה"ב כדי לחוות דעה. יכול רק לשער שמדובר באנשים קשיי יום שהגיעו לקצה. בישראל אותן קבוצות זוכות לתגמולים יפים ולכן בינתיים שווה להן להיות יחסית בשקט. שלא יהיה לך ספק שהחרדים לא סופרים את המשטרה. כשלא היה להן נוח לא היה לחרדים בעיה לנסות להפוך את הרכבת הקלה (מי יודע כמה נוסעים היו מתים מזה אם זה היה קורה). גם בחודשים האחרונים הם גורמים נזקים חמורים לעבודות שם.
ראינו גם מה קרה לשוטרים במירון השנה ואת חוסר הכבוד של החרדים הן לחוק והן לחיים. לזרוק אבנים במירון על אנשים? איפה נשמע דבר כזה?

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 17:54
Reply to  דה שוט

ואני רק אוסיף משהו, אין שום בעיה עם זה שהמדינה מסייעת לנזקקים, בדגש על נזקקים.
לא יכול להיות שקבוצה תחליט שמגיע לה כסף כי היא חושבת שהיא מגינה על המדינה עם תפילותיה.
מה יקרה אם מחר יחליטו להתאגד 100 אלף ויבואו למדינה ויאמרו לה, זה שאנחנו רואים משחקי nba/ סדרות בטלויזיה / הולכים לחדר כושר וכו' זה מה שמחזיק את המדינה. אנחנו רוצים לעשות זאת כל היום, תממנו אותנו.
האם היית אומר שזה סביר ומגיע להם מימון?

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 18:06
Reply to  דה שוט

סיקרן אותי לבדוק את הסכום שסעדיאן קיבל. אם הנתונים כאן נכונים:
https://mobile.mako.co.il/finances-news/israel/Article-2790e93c71fc871027.htm
מדובר ב-1,175 ש"ח.
עדיין חושב שדואגים לנזקקים במדינה?
רק להזכיר שבכולל כשהסכנה הכי גדולה שיש היא שיפול עליך ספר מהמדף מקבלים סדר גודל של 2,000 ש"ח (חלקם מהמדינה ישירות, חלקם מהמדינה בקומבינות ויתכן שחלקם מתרומות אבל לא הייתי מסתמך כל ההצרות בנושא הזה).

דה שוט
דה שוט
4 ביוני 2022 18:13
Reply to  דה שוט

לא שולל עקרונית את מה שאתה אומר. זה נושא עמוק ומורכב אז ברשותך נשאיר את זה ככה ורק נקווה שלא נגיע למחוזות של ארהב בענייני רצח המונים
🙏
חג שמח – גם הפיסטונס ״שלך״ היו מגניבים
🙂🙂

Pistons
Pistons
4 ביוני 2022 18:37
Reply to  דה שוט

חג שמח

תום
תום
5 ביוני 2022 17:08
Reply to  דה שוט

הביטולי זיקוקים היה כל כך דבילי. מה הצעד הבא, לאסור על אופנעים ורכבים עם מנועים חזקים להריץ טורים?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
5 ביוני 2022 5:27
Reply to  דה שוט

רבים מהם (יש לא מעט חרדים שעובדים בעבודות שונות כולל בהייטק ובאקדמיה) חייבים לצאת ולעבוד כמו בשאר העולם. פה זו לא מדינת רווחה עבור פרזיטים מהמגזר החרדי ומאד מגזרים.